Am fost în vacanță pe o insulă mediteraneană și mi-a plăcut mult

De fapt, eu locuiesc pe o insulă în Marea Mediterană dar scurta vacanță de care o să vă vorbesc am petrecut-o în Menorca, insula vecină a insulei pe care locuiesc. Am avut în plan de mult timp să vizităm Menorca care e la doar o aruncătură de băț de Mallorca (aprox. o oră jumate de mers cu ferry boat-ul) însă din diverse motive am amânat plecarea până anul ăsta când ne-am decis. Țin să menționez că a fost prima vacanță în 3, primul nostru concediu din ultimii ani (zilele libere luate pentru nuntă și pentru maternitate nu le încadrez la concediu), prima ieșire a lui Fabian din Mallorca.

Ca să încep, spun doar că zilele au fost lungi și pline, drumurile scurte și nopțile odihnitoare. Poate așa sunt de obicei concediile dar noi cum nu am mai avut demult concediu în adevăratul sens al cuvântului ni s-a părut … wow. După primii km parcurși în Menorca începusem deja să fac comparații cu Mallorca: lipsa autostrăzilor dar trafic lejer, curățenie, mai puțină aglomerație decât în Mallorca, case și garduri vopsite în alb în comparație cu Mallorca unde majoritatea sunt crem, mai puțină gălăgie și zarvă din partea turiștilor, plaje mult mai întreținute și curate cu parcări amenajate, toalete, traseu frumos delimitat și marcat chiar dacă plajele fac parte din rezervație naturală.

Suntem obișnuiți să ne programăm totul din timp, să fim punctuali și bine organizați. Așa am făcut și în cele 4 zile cât am stat în Menorca, ne-am programat exact obiectivele și plajele pe care vrem să le vizităm, unde mâncăm/cinăm, cât avem de mers la fiecare plajă etc. și ne-am încadrat perfect în timp, ba mai mult, am mers și în locuri neprogramate pentru că timpul și mai ales Fabian ne-a permis.

Am preferat să vizităm locații și plaje care nu apar chiar pe toate pliantele și nici în toate recomandările turistice pentru că am vrut în primul rând să evităm aglomerația și mai apoi să vedem ceva diferit față de ce vedem în Mallorca. Așadar, am vizitat Fortaleza Isabel II, sau Fortaleza de la Mola cum mai este cunoscută, o cetate care datorită poziției și întinderii (mai bine de 1 km pătrat) o fac unică în Europa. Îmi plac zidurile și monumentele vechi (Menorca e plină de așezări din perioada Talaiotică) deci Fortaleza Isabel II a fost pe placul meu. Singurele inconveniente au fost distanța prea mare de parcurs de la un obiectiv la altul, mai ales când cari un copil sau un rucsac greu în cârcă și lipsa unui ghid care să ne spună istoria fortăleței. Nefiind grup de mai multe persoane nu am beneficiat de ghid, ne-am ghidat după stălpișorii numerotați și plăcuțele care conțineau puține informații gen: utilitatea clădirilor, sau dacă galeriile subterane sunt cu ieșire sau se înfundă etc. Da, am parcurs mai bine de 1 km prin galerii subterane unde am dat peste o distilerie veche, un car de lemn imens cu care probabil se plimba Elisabeth II (sau Isabel II cum o știu spaniolii), suporți pentru tunuri și diverse camere și coridoare unde s-ar putea turna un film horror de succes (dacă nu cumva s-a filmat deja). Apoi ne-am continuat traseul la suprafață, am trecut pe lângă multe clădiri imense în ruină până am ajuns la ultimele obiective ale cetății: tunuri de apărare.

Pentru că ne-am zis ”nicio zi fără plajă”, una din plajele vizitate și care mi-a plăcut cel mai mult a fost Cala Pregonda. Am mers mult până la ea, cred că mai bine de 2 km pe jos pe suișuri și coborâșuri dar a meritat. Când am ajuns era aproape goală. Plajă naturală, fără șezlonguri și umbreluțe, foarte curată, apă cristalină dar nu turcoaz (plaje cu apă turcoaz se găsesc doar în sudul insulei, Pregonda era în Nord), nisip roșiatic și nu foarte fin cum nu se găsește nicăieri în Mallorca.

Am mai vizitat un far care era în pustietate, in the middle of nowhere cum ar veni, cele mai mari 2 orașe din insulă (Mahon și Ciutadella) + alte câteva sate în trecere, 2 plaje superbe și nu foarte aglomerate, un sat superb pescăresc, 2 cele mai cotate plaje din insulă unde am avut o mare supriză. Am mers mult pe jos, vreo 30 minute ca să dăm de o aglomerație mai ceva ca în Mallorca.

Despre satul pescăresc vreau să spun câteva cuvinte. Binibèquer Vell (Binibeca) deși apare în toate recomandările turistice, la ora cinei când am fost noi nu era deloc aglomerat. Un sat micuț de pescari, cu case îngrămădite și vopsite toate alb, străduțe înguste pietruite. A fost de vis, preferatul meu. Dacă plaje și ziduri am mai văzut până atunci în Mallorca, sat așa frumos și curat nu mai văzusem. Cred că e o plăcere să locuiești acolo, în buza mării, modest, 2 sau 3 cămăruțe mici. Să nu credeți că cei care locuiesc în Binibèquer trăiesc ca în secolul trecut doar pentru că sunt căsuțe mici și vechi. Satul mai are și un cartier rezidențial cu vile una și una, baruri și restaurante + o plajă micuță.

În principiu, a fost frumoasă vacanța chiar dacă a durat doar 4 zile. De fapt, nici nu cred că rezistam mai mult de 4 zile în ritmul alert pe care l-am adoptat, ne-am întors mai obosiți decât am plecat :)). Singurul care s-a odihnit a fost Fabian, dormea și de 3 ori pe zi, somnuri scurte în mașină sau pe plajă, asta în condițiile în care în timpul săptămânii doarme doar 30-45 min pe zi la grădiniță.

Am promis că ne vom întoarce în Menorca pentru că mai avem multe de văzut și nici nu e așa departe. Pe viitor ne-am propus să vizităm și restul insulelor, Ibiza și Formentera, om vedea cum ne facem timp. A scris și Mălin câteva concluzii după concediu, le puteți citi aici.

Mai jos, o galerie cu ce am văzut în Menorca.